Translate

fredag 18 september 2015

SAMMANKOPPLARE SANDOR/IDA SIDAN 62

 SAMMANKOPPLARE

Den här veckan har jag varit sammankopplare och de sakerna jag har hittat är att på sidan fem och sex åker Sandor buss till skolan. När jag bodde i USA åkte jag också buss till skolan. Dessutom så fanns det personer jag inte gillade vidare mycket på bussen, precis som Valle och Babak. Sandor nämner att han missade bussen några gånget, och jag har också missat min buss och behövt bli körd till skolan. 

Ida har familj i USA och det ha jag med. Idas familjesituation påminner mig också lite om min egen förutom att hennes mamma är utbränd och deprimerad, som hon förklarar på sida 22. Idas föräldrar bor inte tillsammans, och det gör inte mina föräldrar heller. Ida är mycket närmare sin mamma än sin pappa som hon säger på sida 45 och jag spenderar också mycket mer tid med min mamma. 


I USA träffade många av mina vänner kompisar över internet precis som Sandor och Ida gör med varandra. Jag var lite orolig för dem och skeptisk mot att bli vänner och berätta allt för någon man inte har träffat, men de var ok med det. Sandor och Ida börjar prata om deras problem och deras liv och det känns som att de lätt hade kunnat bli utnyttjade och hotat att publicera deras problem om de inte skickade nakenbilder, pengar eller något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar