Translate

måndag 5 september 2016

Pluggkoden avsnitt 1


Jag känner inte igen mig i Rihems situation då jag brukar ha koll på saker och gör det som krävs för att lära mig det även om jag inte pluggar särskilt mycket eller använder mig av en särskild metod. 

Jag känner några personer som skulle kunna använda några bra strategier och att plugga och sova lite mer.

Jag fick några pluggtips, t ex om 10-minutersregeln där man kan ta en liten paus emellan och sen 10 minuter senare återuppta sina studier och sedan vänta ett dygn innan man förhör sig. Sedan ska man låta en vecka passera, en månad och slutligen ett halvår. Jag lärde mig också att det är viktigt att sova för att kunna prestera och det är bättre att sova en extra timme än att plugga. Förmodligen kommer jag inte använda mig särskilt mycket utav dessa metoder men det är bra att kunna prova olika saker och variera om man vill eller om det finns något riktigt viktigt. Oftast brukar jag bara se något och kanske repetera 1-2 gång och sen kan jag det, ev repeterar jag innan provet/läxförhöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar